Kara para aklama karşıtı politika
1. Giriş.
1.1 Kara para aklama.
Kara para aklama (KPA), uyuşturucu kaçakçılığı, terör ve diğer yasadışı faaliyetler sonucunda suç amaçlı olarak elde edilen fonların aklanması sürecidir. Suçlular, fonların kaynağını gizleyerek ve/veya şeklini değiştirerek ya da dikkat çekme olasılığının daha düşük olduğu bir yere taşıyarak parayı aklamaya çalışırlar.
1.2 Kara para aklamayla mücadele.
Para aklamayla mücadele (KPAM), finansal kurumların ve diğer düzenlenmiş kuruluşların KPA ile ilişkilendirilen faaliyetleri önlemek, tespit etmek ve bildirmek için gereken yasal denetim önlemlerini tanımlamak için kullanılan finansal ve hukuki bir terimdir.
Etkili bir KPAM programı, yetki alanlarının şunları yapmasını gerektirir:
- - Para aklamayı suç saymak;
- - İlgili düzenleyicilere ve polise PA vakalarını soruşturma yetkileri ve araçları sağlamak;
- - Finansal kurumların müşterilerini tanımlamalarını, risk temelli denetim yapmalarını, kayıt tutmalarını ve şüpheli faaliyetleri bildirmelerini gerektirmek;
- - Duruma bağlı olarak diğer yargı bölgeleriyle bilgi paylaşma olanağı sağlamak.
2. Düzenleme
Uzaktan kumar endüstrisinde çalışan personel, işleri sırasında gelen bilgiler hakkında raporlar hazırlamakla yükümlüdür:
- - Bir şey bildiklerinde;
- - Bir şeyden şüphelendiklerinde;
- - Bir kişinin para aklama, terör finansmanı veya suçtan elde edilen parayı harcadığına dair makul nedenleri bildiklerinde veya şüphelendiklerinde.
Bunlar toplu olarak doğrulanmış bilgi veya haklı şüpheler olarak adlandırılır. Yetkililer, iş ilişkilerine girmeden önce risk değerlendirmesinin yapıldığını ve bu işlemin müşterilerle iş yapmadan önce gerçekleştirildiğini ve müşteri işlemlerinin ilgili risk seviyesine uygun olduğunu göstermemiz (ve kanıtlamamız) gerekiyor.
Satıcı, sürekli izleme miktarının risk seviyesine uygun olduğunu ve tüm kayıtların risk profillerinin uygun kontrolü ile saklandığını gösterebilmelidir. Bu belgede, risk izlemesi için ek önlemleri ve yüksek risk taşıyan durumlarda kaynak beyanının gerekliliğini ve muhtemel para aklama işaretlerini açıkladık ve destekledik.
2.1. Özel Kurallar.
Satıcı, işimizin tüm yönlerine ilişkin gerekliliklere uyumu sağlamalı ve hizmet hatlarımız aracılığıyla kumar sektöründe uluslararası düzeyde faaliyet göstermemize olanak tanıyan bir Curacao Oyun Lisansına sahip olmalıdır.
3. Suç, İhlaller ve KPAM Politikası
KPAM politikası, aşağıdaki prensiplere ve pratik yöntemlere dayanmaktadır:
- - İşletmemize uygun, yasalara ve düzenlemelere uygun sistemler ve denetim önlemleri geliştiriyoruz.
- - İşimizle ilişkilendirilen Kara para aklamayla mücadele (KPAM) risklerini yılda en az bir kez değerlendiriyoruz. Daha sonra esnek, etkili, orantılı ve ekonomik bir risk değerlendirmesine dayalı yaklaşım uyguluyoruz.
- - Bu konuda tamamen taahhütte bulunuyoruz ve bunun sorumluluğunu, en üst yönetim dahil, taşıyoruz.
- - Denetim sistemlerimizin ve önlemlerimizin yeterliliğini düzenli olarak değerlendiriyoruz.
- - Gerektiğinde işlemleri kaydediyoruz ve kayıtlarımız, para aklama ile mücadele ve terörizmin finansmanının önlenmesi ile ilgili soruşturmalarla ilgili kolluk kuvvetlerinin gereksinimlerini karşılıyor.
- - İlgili tüm personelin başlangıç ve sürekli eğitimlerini sağlıyoruz.
- - Bağımsız ve objektif bir şekilde hareket etmesi için atanmış personel için gerekli kaynakları ve yetkileri temin ediyoruz.
4. Risk yönetimi.
Para Aklama Yönetmeliği 2007 (Money Laundering Regulations 2007) olarak bilinen Birleşik Krallık yasasının gerektirdiği gibi, risk değerlendirmesi ve yönetimi politikası ve prosedürlerini uyguladık. Bu, risk analizi temelinde bir yaklaşımı içerir ve karşılaştığımız para aklama ve terörizm finansmanı risklerini yönetme ve hafifletme yolunda bir dizi özel adım içerir:
- - Bizimle ilgili olan kara para aklama ve terörizmin finansmanı risklerinin belirlenmesi.
- - Değerlendirilen riskleri ve bunların azaltılmasını yönetmek için politika ve prosedürlerin geliştirilmesi ve uygulanması.
- - Kontrol önlemlerinin izlenmesi ve optimize edilmesi.
- - Yapılanların ve nedenlerinin kaydedilmesi.
Risk değerlendirmesine dayalı olarak, çabalar en çok ihtiyaç duyulan ve en büyük etkiyi yapacak alanlara odaklanmaktadır. Bu yaklaşım, üst yönetimimiz ve tüm çalışanlarımız tarafından tam anlamıyla benimsenmekte ve desteklenmektedir. İşimizin kara para aklama riskine olan hassasiyetini ve bunun sonuçlarını değerlendirdik.
5. Şüpheli faaliyetler.
Bu durumda şüpheli faaliyet, şüpheli işlemler ve oyuncu profilleri olarak tanımlanır. Bu oyuncuların yatırımları diğer unsurlardan farklıdır. Risk izleme temelli bir yaklaşıma dayanan oyuncu profillerini nasıl tanımladığımızı ve hangi durumlarda ayrıntılı hukuki incelemeler yapılması gerektiğini tanımlayan diğer örnekler:
- 1. Pasaport veya kimlik belgesi.
- 2. Fatura belgesi.
- 3. Banka hesap özeti.
- 4. Kimlik doğrulama için başka bir yöntem.
Kapsamlı yasal kontroller, oyuncu profillerine ve bizim için taşıdıkları risk düzeyine bağlıdır. Yukarıda belirtilen belirtilerden bazılarını veya bunların bir kombinasyonunu tespit ettiğimizde, ilgili müşterileri işaretleriz ve risk izleme sürecini uygularız. Ayrıca müşterinin çalıştığı yer, yaşadığı evin değeri ve evin değeri ile müşteri harcamaları arasındaki ilişki gibi konularda da kontroller yapılacaktır.
5.1. Şüpheli faaliyet raporları.
Bu yaklaşımın bir parçası olarak, şüpheli faaliyet raporlarının (ŞFR) hazırlanması zorunlu bir gerekliliktir. Satıcı, herhangi bir çalışanın, dürüst bilgilere veya makul şüphelere dayalı olarak bu kişinin veya müşterinin kara para aklama veya terörizmle ilişkili faaliyetlere dahil olduğunu düşündüğünde, risk değerlendirme ekibine karşı sorumlu olacağını garanti eder. Bu beyanı yapmayan herhangi bir çalışan, cezai sorumlulukla karşı karşıya kalabilir.
ŞFR’nin iletilmesi gizli tutulmalı ve elektronik posta yoluyla değil, elle yazılı olarak yapılmalıdır, böylece en üst düzeyde anonimlik sağlanabilir.
Hiçbir koşul altında bir personel KPAM ile ilgili bilgileri soruşturma altındaki kişi veya kişilerle ya da başka herhangi bir kişiyle paylaşmamalı veya tartışmamalıdır. Bilgi açığa vurma (uyarma) kesinlikle yasaklanmıştır ve ciddi yasal sonuçları beraberinde getirir.
Buna ek olarak, bize maksimum koruma sağlamak için, bir oyuncunun hesabının tüm ayrıntılarını talep etmek istemesi durumunda, hesapta KPA şüphesi olduğunu gösterecek hiçbir açıklama olmamalıdır.
5.2. Çalışma prosedürü.
Satıcı, oyuncuların harcamalarını ve oyun sürecini inceleyerek şüpheli faaliyetleri belirlemek için çalışır. Para çekme işlemi öncesinde aşağıdaki prosedürler uygulanır:
- 1. Müşterinin hesabına şüpheli ödeme yapılmadığını teyit etmek için müşterinin para yatırma geçmişi kontrol edilir. Para yatırma sıklığı ve miktarları, müşterinin ve ağımızdaki diğer müşterilerin para yatırma geçmişi analiz edilerek belirlenen normal aralıkta olduklarından emin olmak için kontrol edilir.
- 2. Müşterinin bahis hacmi, müşterinin casino oyunları oynadığını ve Satıcı’nın hizmetlerini bir para transfer yöntemi olarak kullanmadığını doğrulamak için incelenir.
- 3. Mümkün olduğunda, fonlar her zaman oyuncu tarafından para yatırmak için kullanılan aynı ödeme yöntemi kullanılarak iade edilmelidir.
5.3. Para çekme prosedürü.
Para çekme işleminden önce, temsilci KPAM bölümünde Risk (Risk Entry) satırında aşağıdaki soruları yanıtlamalıdır:
- 1. Oyuncu bahis yaptı mı?
- 2. Ödeme yöntemi oyuncuya ait ve oyuncu tarafından yatırım yapmak için kullanıldı mı?
- 3. Müşterinin işlemleri ve bahisleri oyuncunun beklentilerine uyuyor mu?
5.4. Eskalasyon süreci
Geçerli KPAM politikalarının uygulanması ve yukarıda açıklandığı gibi şüpheli faaliyetle ilgili bilgilerin eskalasyonu, şirket için kritik öneme sahiptir çünkü finansal kayıpları önler ve çeşitli yargı alanlarındaki düzenlemelere uyumu sağlar.
Herhangi bir faaliyet, hatta küçük görünen bir faaliyet bile, şüpheli görünüyorsa, bu eskalasyona tabi tutulmalıdır. Para aklamayla ilgili şüphelerin eskalasyonu yapılmaması, cezai kovuşturmaya yol açabilir.
6. Çalışanlar.
6.1. Üst Yönetim.
Üst yönetim, bu politikaya tamamen bağlıdır ve uygulanması için sorumluluk taşır. Üst yönetim, yasa tarafından belirtilen yasa dışı faaliyetlere göz yumma veya sessiz onay dahil olmak üzere, bu tür faaliyetler için gereken özenin eksikliği dahil olmak üzere kişisel sorumluluklarının farkındadır.
6.2 Kara para aklama raporlama uzmanı (KPARU).
Atanan KPARU (Nikos Lazos), [email protected], +35780077001 iletişim bilgilerine sahiptir ve para aklamayı önleme ve tespit etme faaliyetleri ile terörizmin finansmanına karşı mücadele konularında ŞFR hazırlamaktan ve İngiliz suç gelirleriyle mücadele kanunu olan Proceeds of Crime Act 2000 uyarınca yükümlülüklerimizi yerine getirmekten sorumludur. Ayrıca, Malta'daki sistemlerle ilgili ŞFR’ları da yönetmektedir.
Atanan KPARU aşağıdaki görevlerden sorumludur:
- - kara para aklamayla mücadele (KPAM) ve terörizm finansmanıyla mücadele (TFM) konusunda üst yönetim için raporlar hazırlama;
- - 2002 tarihli Suç Gelirleri Yasası (Proceeds of Crime Act 2002, POCA) ve 2000 tarihli Terörizm Yasası (Terrorism Act 2000) uyarınca çalışanlardan bilgi toplama;
- - gerektiğinde dış alıcılara benzer raporları hazırlama.
KPARU, görevlerini yerine getirmek için bağımsız olarak hareket etme yetkisine sahiptir ve görevlerini yerine getirmek için yeterli kaynaklara erişim sağlar.
6.3. Personel eğitimi.
Tüm personel, kara para aklama raporlamasıyla ilgili yükümlülüklerini ve şüpheli olayların kara para aklama raporlama görevlisine bildirilmesi için yürürlükte olan prosedürleri açıklayan bir eğitim alacaktır. Bu sürecin bir parçası olarak, personel, suçtan elde edilen parayı harcayan bir müşteriyi bildirmemek gibi yasal gerekliliklere uymamanın cezai veya idari yaptırımlarla sonuçlanabileceği konusunda bilgilendirilir.
İlgili çalışanlar, aşağıdaki süreçlerle ilgili olarak şirketin politika ve prosedürlerine nasıl uygun şekilde uyacakları konusunda eğitilir:
- - müşterilerin kapsamlı hukuki incelemesi (MHİ), yüksek riskli müşterilere yönelik genişletilmiş gereksinimler dahil (bu, etkili siyasi figürlere dahil olabilir);
- - şüpheli faaliyetler hakkında bilgi verme (gerektiğinde), oyunlara katılım için izin istenmesi ve oyunlar ve diğer işlem yapma işlemlerinin yapılması için.
7. Yüksek riskli yargı bölgeleri.
Yüksek riskli yargı alanları, Kara Paranın Aklanmasının Önlenmesine Yönelik Mali Eylem Görev Gücü (FATF) tarafından düzenli olarak yayınlanan raporlarda belirlenen ülkelerdir. Ayrıca, Kumar Komisyonu tarafından da yüksek riskli olarak belirlenen ülkeler de bu kapsama girer. Yüksek riskli bir ülkede kayıtlı olan bir müşteri her zaman daha ayrıntılı bir doğrulama sürecine tabi tutulur.
Şu anda FATF tarafından oluşturulan yüksek riskli ülkelerin güncel listesi şu şekildedir:
- - Afganistan
- - Cezayir
- - Angola
- - Bosna-Hersek
- - Ekvador
- - Guyana
- - Irak
- - Laos Demokratik Halk Cumhuriyeti
- - Myanmar
- - Panama
- - Papua Yeni Gine
- - Suriye
- - Uganda
- - Yemen
- - Iran
- - Kore Demokratik Halk Cumhuriyeti.
FATF tarafından belirlenen bildirilere göre uluslararası finansal sistemi ciddi şekilde tehdit eden ve sürekli olarak para aklama veya terörizmin finansmanıyla ilgili faaliyetlere devam eden FATF yargı alanlarından gelen oyuncuların hizmetlerden yararlanmalarına izin verilmeyecektir.
8. Muhasebe.
Herhangi bir finansal soruşturmaya yardımcı olmak için yetkililer tarafından yürütülen bir denetim günlüğünün bulunduğunu garanti ediyoruz. Muhasebe politikalarımız ve prosedürlerimiz aşağıdaki alanları kapsamaktadır:
- - atanan personelin düzenlemelere uyumu nasıl denetlediğine dair ayrıntılı bilgiler.;
- - KPA/TFM görevlerinin atanmış personel tarafından nasıl devredildiği;
- - atanan personelin üst yönetimden nasıl sorumlu olduğu;
- - atanan personel tarafından işlenmemiş bilgiler ve neden daha fazla işlem yapılmadığına dair gerekçeler;
- - müşteri tanımlama ve doğrulama bilgileri;
- - iş ilişkileri veya rastlantısal işlemlerle ilgili kayıtların tutulması;
- - personel eğitim kayıtları;
- - iç ve dış alıcılar için ŞFR;
- - atanan personel ile kolluk kuvvetleri veya ulusal yetkilendirilmiş kurumlar arasındaki iletişim, ilgili izinlerle ilgili kayıtlar dahil.
9. Suçlar.
Tüm çalışanlar aşağıdaki suçlarla ilişkilendirilen risk hakkında bilgilendirilmişlerdir:
- - Şüpheli faaliyet hakkında bilgi sunmama sonucu olarak suç gelirleri yasasını ve terörizm yasasını ihlal etmek.
- - Bir çalışan, atanan personele bilgi açıklama yükümlülüğünü yerine getirmezse veya atanan personel, bilgiyi ulusal yetkilendirilmiş bir kuruma sunmazsa, bilginin ilgili çalışana veya personele ulaştığı anda bu bilgiyi mümkün olan en kısa sürede sunmadığı takdirde, cezai kovuşturmaya tabi tutulabilir.
- - Aynı şekilde, suç gelirleri kanunu veya terörizmle ilgili yasaya aykırılık oluşturabilecek bir Şüpheli Faaliyet Raporu’nun (ŞFR) sunulduğu veya potansiyel bir ihlal soruşturmasının başlatıldığı bilgisinin açıklanması durumunda da suç işleyebilirler.
- - Ayrıca, ilgili bir personel üyesinin yürütülmekte olan veya yürütülecek bir soruşturmayla bağlantılı olarak nasıl davrandığını (veya davranmayı teklif ettiğini) bildiklerinde veya bundan şüphelendiklerinde ya da bir soruşturmayla ilgili belgede sahtecilik, gizleme, imha etme veya başka bir şekilde elden çıkardıklarında da suç işlemiş olurlar.
10. Yeni çalışanlar için doğrulama prosedürleri.
Şirket, personel alımı sırasında çeşitli doğrulama prosedürleri uygular. Bir çalışanın reşit olduğundan emin oluruz, bu, kimlik doğrulamaları ile sağlanır ve çalışanın kimlik bilgileri ve kayıtları en az iki bağımsız kaynaktan kontrol edilir. Ayrıca, herhangi ek kişisel veya referans bilgisini de doğrularız.
11. Dahili suçlar ve kötüye kullanıma karşı ekipmanlarımızın korunması.
Şirket, dolandırıcılıkla etkili bir şekilde mücadele etmek için en değerli varlıklarının nerede bulunduğunu belirlemenin ilk adımı olduğunun farkındadır. Kontrol süreçleri ve tedbirler, ana varlıklarından herhangi birinin amacı dışında kullanılma olasılığını en aza indirmek için şirketin mevcut faaliyetlerine entegre edilmiştir.
Sunucu ekipmanlarımız, Unicept Malta şirketinin veri işleme merkezinde bulunmaktadır. Bu merkezde ziyaretçilere erişimi kontrol eden kurallar ve ekipman koruma önlemleri bulunmaktadır, bu da yangın ihbar sistemleri, gizli dokümanların imhası için ekipmanlar, kilitli dolaplar, test prosedürleri, güvenlik hizmetleri vb. içerir. Satıcı, bu politikayı ofislerimizde de uygulamaktadır.
12. Düzenleme ve risk komitesi.
Bunu icra riskini değerlendirmek üzere organize etmeyi planlıyoruz. KPARU ve uyum görevlisi ile icracı olmayan başka bir direktör bu komitede yer alacaktır. Toplantılar en az çeyrek dönemde bir kez veya gerektiğinde düzenlenecektir.
13. İş yaptığımız şirketlerin ödeme gücünü ve itibarını kontrol etme.
Satıcı, iş ve mesleki etik ilkelerini her düzeyde teşvik etmektedir. Tedarikçi seçerken bir dizi kriteri göz önünde bulunduruyoruz:
- - Finansal istikrar (uzun vadeli sürdürülebilirlik için);
- - Mevzuat gereksinimlerine uygunluk;
- - Kurumsal sorumluluk programını daha geniş bir şekilde uygulama taahhüdü;
- - Kalite ve değeri sağlama isteği ve yeteneği.
Tüm yeni tedarikçilerin onay sürecinden geçmesi gerekmektedir — sağladıkları bilgiler titizlikle incelenir.
Bu bilgiler daha sonra belirli bir tedarikçi ile ilişkili riskleri göz önünde bulundurmak için dahili olarak değerlendirilir. Yukarıdaki kriterlerin tümü dikkate alınır. Reddedilme durumunda tedarikçi bilgilendirilecektir. Satıcı, sözleşme yaptığımız tüm kuruluşların ilgili oyuncu yetki alanlarındaki uyum yükümlülüklerini anlamasını sağlar.
14. Suç gelirleri kanununa ilişkin yükümlülüklerimiz.
Satıcı, 2002 yılında kabul edilen Suç gelirleri kanunu (Proceeds of Crime Act 2002) tarafından belirlenen prosedürler ve politikalar hakkında tamamen bilgilidir ve bu kanunla ilgili ilgili kurallar ve prosedürleri uygular (aşağıda detaylı olarak açıklandığı şekilde).
15. İç muhasebe
Temel prensipler aşağıdaki gibidir: müşterini tanı, iç muhasebe ve raporlama, yasa ve yönetmeliklere uygunluğun izlenmesi.
- - Müşteri işlemlerinin, ödemeler ve bahisler dahil, tüm kayıtları en az 6 yıl süreyle saklanacaktır.
- - Müşteri kayıtları, müşteri ilişkilerinin sona ermesinden sonra en az 6 yıl boyunca saklanacaktır, müşterinin değerine veya durumuna bakılmaksızın (aktif/engelli).
- - Kara para aklama soruşturmalarının ve şüpheli faaliyet raporlarının kayıtları, soruşturma tamamlandıktan sonra 6 yıl boyunca saklanacaktır.
16. Dolandırıcılığın önlenmesi ve veri koruma yükümlülükleri
Satıcının kullanıcı sözleşmesi, dolandırıcılığın kabul edilemez olduğunu net bir şekilde belirtir ve dolandırıcılık durumunda müşteri hesaplarının kapatılacağını belirtir.
Veri koruma açısından, ödeme hesaplarına ilişkin tüm veriler, ödeme hizmeti Payment IQ tarafından saklanır, şifrelenir ve yönetilir ve Satıcı çalışanları kullanıcıların ödeme bilgilerine erişim sahibi değildir. Müşteri bilgilerinin organizasyon içindeki tüm erişim ve kimlik doğrulama kontrolleri, parola politikası, kötü amaçlı yazılımlara karşı koruma tedbirleri, sızma önleme politikası, şifreleme politikası, güvenli ağ kontrolü ve yönetimi dahil sıkı bir bilgi güvenliği politikası ile korunur ve bu politikalara tüm çalışanlar ve tedarikçiler uyar.
Müşterini tanı (KYC)
Giriş
Şartları kabul ederek, kimliğinizi ve iletişim bilgilerinizi onaylamak için bizden veya üçüncü taraflardan (düzenleyiciler dahil) talep edebileceğimiz herhangi bir kontrolü kabul edersiniz (Kontroller).
Doğrulamalar sırasında, hesabınızdan para çekmenizi yasaklayabiliriz.
Sağladığınız herhangi bir bilginin yanlış, eksik veya kimliğinize uymadığı veya başka bir nedenle eksik olduğu ortaya çıkarsa, hesabınızın işleyişini derhal sonlandırma ve (veya) sizden talep edebileceğimiz diğer herhangi bir adım dahil olmak üzere gerektiğini düşündüğümüz herhangi bir işlemi yapma hakkımızı saklı tutarız.
Eğer reşit olduğunuzu onaylayamazsak, hesabınızın işleyişini askıya alabiliriz. Herhangi bir bahis veya oyun işlemi sırasında yasal yaşın altında olduğunuz tespit edilirse:
- - Hesabınız kapatılacaktır;
- - Bu süre zarfında gerçekleştirilen tüm işlemler geçersiz sayılacak ve bunlarla ilişkilendirilen tüm fonlar tamamen iade edilecektir;
- - Bu süre zarfında biriktirdiğiniz tüm kazançlar iptal edilecek ve hesabınızdan çekilen tüm fonları bize geri ödemeniz gerekecektir.
Kişisel bilgilerinizde herhangi bir değişiklik olursa, lütfen destek ekibimizle iletişime geçerek bize bildiriniz.
Politika amaçları
Şirket, kullanıcının hizmetlerini aşağıdaki durumlarda doğrulamasını talep eder:
- 1. Dolandırıcılık, kara para aklama, suç faaliyeti vb. şüphesi.
- 2. Sağlanan belgelerin gerçekliği hakkında şüpheler.
- 3. Şirket hizmetlerinin kullanım koşullarının ihlali
- 4. Şirketin takdirine bağlı olarak herhangi başka bir durum.
Bu tür bir talep aracılığıyla Şirket, standart kimlik doğrulama verileri ve belgeleri yanı sıra ek belgelerin sunulmasını isteyebilir..
Minimum kimlik doğrulama veri seti:
- - Ad, Soyad;
- - Doğum tarihi;
- - Vatandaşlık;
- - Kalıcı ikamet adresi;
- - Kimlik numarası.
Zorunlu belgeler:
- - Geçerli bir pasaport/müşteri kimlik kartı;
- - Kullanıcının şu anki ikametgah adresini doğrulayan bir belge (fatura, banka hesap özeti vb.)
Ek belgeler:
- - ek ulusal kimlik kartı (ehliyet, askeri kimlik, vb.);
- - Kullanıcının yüzünün göründüğü bir pasaportla çekilmiş fotoğraflar (belgenin okunaklı olması gereklidir);
- - Banka kartının ön yüzünün fotoğrafı (ilk 5 ve son 4 rakam, kart sahibinin adı ve son kullanma tarihi okunaklı olmalıdır).
Ayrıca Şirket, Kullanıcıdan bahis veya oyunlar için kullandığı kaynakların kanıtlarını sunmasını isteyebilir. Bu, kullanıcının gerçek kaynaklarını doğrulayan belgelerin sağlanmasını gerektirir.
Bu bilgiler aşağıdaki şekilde olabilir:
- - Gelir onayı: maaş, yönetici ücreti, temettüler, emekli maaşı;
- - Tanımlanabilir bir kaynaktan sürekli geliri teyit eden banka ekstresi/banka hesabı;
- - Fonlara hak kazanıldığını teyit eden bir güven beyanı;
- - Kullanıcıya ödeme yapıldığını doğrulayan tarihli bir ödeme onayı belgesi;
Kullanıcı tarafından sağlanan belgeler aşağıdaki durumlarda onaylanmayacaktır:
- - Belgelerdeki adres/ad, hesap adı/adres ile uyuşmuyorsa;
- - Belgeler veya kopyaları okunaklı değilse;
- - Belgenin geçersiz bir türde olması (örneğin, kullanıcının kimlik doğrulaması için belgeler listesinde olmayan bir belgenin kopyasını göndermesi veya faturanın kendisi yerine bir posta zarfının kopyasını göndermesi);
- - Çalışanların veya yüklenicilerin takdirine bağlı olarak başka nedenler varsa
Şirket, sunulan belgelerin analizi sonucunda Koşullar, Gizlilik Politikası, Web Sitesi Lisans Sözleşmesi ve yasal gereklilikler doğrultusunda bir karar verir.
Yükümlülükler
Kapsamlı yasal doğrulama (KYD): Şirketin müşterileri için KYD süreci uygulanmalı ve kayıtlar tutulmalıdır.
Anonim hesaplar: Anonim veya sahte isimli hesaplar yasaktır. Var olan anonim hesaplar veya kimlik doğrulamasını geçemeyen hesaplar, hesap sahibinin kimlik ve dürüstlüğünü belirlemek için ilk fırsatta kapsamlı bir yasal doğrulamaya tabi tutulmalıdır. Hesap sahibinin kimliği belirlenemezse, hesap kapatılır, kazançlar iptal edilir ve mevduatlar, alındıkları hesaba iade edilir veya iade edilemez veya maliyetli ise tutulur.
Mükerrer/çoklu hesaplar: Birçok müşteri, bahis oyunları için harcamalarını ayırmak amacıyla paralel hesaplar kullanmak isteyebilir. Buna rağmen, Şirket aynı kişiye ait olabilecek veya aynı kişi tarafından kontrol edilebilecek bağlantılı hesapları tespit etmeli ve eşleştirmelidir. Şirket, söz konusu oyuncunun ek hesaplarını veya incelenen hesaplarını iptal etme, bu şekilde elde edilen kazançları iptal etme ve yatırımlarını hesap sahibine iade etme hakkına sahiptir.
Etkili siyasi figürler (ESF): Şirket, herhangi bir etkili siyasi figürün, yani önemli bir devlet görevini yerine getiren (veya önceki yıl herhangi bir zamanda yerine getiren) ve devlet fonlarına erişimi veya önemli bir etkisi olan herhangi bir kişinin kumar oynamaya yönelik girişimlerine yanıt vermelidir. ESF'lerin tanımlanan aile üyeleri ve ortakları da bu kapsama dahildir. Risk değerlendirmesine dayalı bir yaklaşım, bu müşterinin kumar faaliyetlerinin maliyetini, kapsamını ve konumunu dikkate alarak uygulanmalıdır. Anketler, ESF'leri tanımlayan sorular içermelidir.
Şirket, Müşterini tanı politikasının ihlal edilmesi durumunda, herhangi bir müşterinin başvurularını tek taraflı olarak reddetme ve/veya hizmetleri daha fazla sunmama hakkını saklı tutar. Bu durumda, Şirket herhangi bir açıklama veya gerekçe sunmadan bu kararı uygulama hakkına sahiptir.